No i nadeszła chyba najbardziej ponura pora roku, kiedy wieczory są dłuższe od jasnego dnia za oknem. Można ten czas jednak wykorzystac w odpowiedni sposób i nadrobic zaległosci filmowe z kilku ostatnich lat. A jest co nadrabiac, bo kilka tytułów naprawdę jest godnych naszej uwagi. Sam muszę przyznac, że moje zaległosci w tym temacie są niemałe. Często zdaża się, że znam film jeżeli chodzi o fabułę, obsadę a czasem nawet przybliżony rok produkcji a nigdy nie miałem okazji go zobaczyc. W przypadku starszych filmów powód może byc tylko jeden: przegrywają rywalizację z nowszymi producjami jeżeli chodzi o wybór seansu. Nie oszukujmy się - chętniej obejrzymy przecież "Piratów z Karaibów" niż "Indiana Jones'a". Oczywiscie bywają wyjątki, kiedy jest na odwrót ale to już mniej spotykana zależnosc. Tak czy inaczej, chciałem zaproponowac 13 tytułów dla tych z Was, którzy zastanawiają się co obejrzec, kiedy brak pomysłu na spędzenie zimnego, jesiennego wieczoru.
Oprócz filmów, które polecałem już w poprzednich artykułach, na naszą uwagę zasługują:
Gran Torino - dramat, prod.USA 2008; wyk: C.Eastwood; ocena filmweb: 8,3
Za wszelką cenę - dramat, prod.USA 2004; wyk: C.Eastwood; ocena filmweb: 7,9
21 - dramat kryminalny, prod.USA 2008; wyk: K.Spacey; ocena filmweb: 7,4
Brzydka prawda - komedia romantyczna, prod.USA 2009; wyk: K.Heigl; ocena filmweb: 7,3
W chmurach - komediodramat, prod.USA 2009; wyk: G.Clooney; ocena filmweb: 7,1
Uprowadzona - sensacyjny, prod.USA/Francja/Wlk.Brytania 2008; wyk: L.Neeson; ocena filmweb: 7,8
Siła strachu - thriller, prod.USA/Niemcy 2005; wyk: R.DeNiro; ocena filmweb: 7,3
Juno - komediodramat, prod.USA/Kanada 2007; wyk: E.Page; ocena filmweb: 7,1
Iluzjonista - fantasy/kostiumowy, prod.USA/Czechy 2006; wyk: E.Norton; ocena filmweb: 8,0
Bracia - dramat, prod.USA 2009; wyk: T.Maguire; ocena filmweb: 7,7
Prestiż - thriller, prod.USA/Wlk.Brytania 2006; wyk: H.Jackman; ocena filmweb: 8,1
Życie jest piękne - komediodramat, prod.Włochy 1997; wyk: R.Benigni; ocena filmweb: 8,4
Słaby punkt - thriller, prod.USA/Niemcy; wyk: A.Hopkins; ocena filmweb: 7,8
Wszystkie wymienione tytuły gorąco polecam!
Autor: Adam Plutowski