Za nami już drugi miesiąc 2013 roku. Niestety w lutym obejrzałem już mniej filmów (17), niż w styczniu (21). Pomimo, że miałem ferie, czasu ciągle mi brakowało – do tego stopnia, że sięgałem po produkcje krótkometrażowe, które zresztą z różnym skutkiem przykuwały moją uwagę. Na pewno pozytywnie zaskoczył mnie „Cyrk motyli” oraz „Signs”. Z pełnometrażowych filmów najlepiej wypadł utrzymający się w ścisłej czołówce „Pamiętnik” oraz luźna komedia „Projekt X”, która naprawdę pozytywnie mnie zaskoczyła. Poniżej przedstawiam całe zestawienie obejrzanych przeze mnie filmów.
Ciężkie czasy
Gatunek: dramat, sensacyjny
Obsada: C. Bale, F. Rodriguez
Moja ocena: 7
Komentarz: Tak bardzo spodobał mi się film „Bogowie ulicy”, że postanowiłem obejrzeć inny tego samego reżysera. Owszem, do tamtej produkcji nie ma co porównywać, ale nie zawiódł moich oczekiwań.
Ocena Filmweb: 7.2
_________________________________________________________
Za garść dolarów
Gatunek: western
Obsada: C. Eastwood, A. Prieto
Moja ocena: 6
Komentarz: Na pewno warto chociaż raz sięgnąc po ten klasyk, ale do tych najlepszych produkcji z Clintem Eastwoodem, moim zdaniem, wiele mu brakuje.
Ocena Filmweb: 8.0
_________________________________________________________
3:10 do Yumy
Gatunek: western
Obsada: C. Bale, R. Crowe
Moja ocena: 6
Komentarz: Niestety, zawiódł moje oczekiwania. Film moim zdaniem – średni, pomimo znakomitej obsady.
Ocena Filmweb: 7.5
_________________________________________________________
Hotel Ruanda
Gatunek: dramat, biograficzny
Obsada: D. Cheadle, S. Okonedo
Moja ocena: 7
Komentarz: Film bardzo dobry, chociaż produkcje biograficzne zazwyczaj z zaciekawieniem ogląda się tylko raz - tak byłot i tym razem.
Ocena Filmweb: 7.8
_________________________________________________________
American Psycho
Gatunek: thriller
Obsada: W. Dafoe, C. Bale
Moja ocena: 7
Komentarz: Bardzo nietypowy film, który zaskakuje swoją oryginalnością. Pomimo tego, czegoś mi w nim brakowało.
Ocena Filmweb: 7.2
_________________________________________________________
Projekt X
Gatunek: komedia
Obsada: T. Mann, G. Cooper
Moja ocena: 8
Komentarz: Ta komedia dała mi wszystko, czego akurat potrzebowałem tego dnia. Znakomicie mnie bawiła i zrelaksowała.
Ocena Filmweb: 6.6
_________________________________________________________
Wróg numer jeden
Gatunek: thriller, biograficzny
Obsada: J. Chastain, J. Clarke
Moja ocena: 7
Komentarz: Film wartościowy ze względu na doskonałe przedstawienie całej historii związanej z Bin Ladenem. Niestety jak to bywa przy produkcjach biograficznych, raczej wątpliwe jest, abym sięgnął po niego po raz drugi.
Ocena Filmweb: 7.2
_________________________________________________________
Filmy krótkometrażowe:
Pingwiny z Madagaskaru: Misja Świąteczna (moja ocena: 7)
Sztuka spadania (moja ocena: 5)
Podróż na księżyc (moja ocena: 4)
Vincent (moja ocena: 5)
Signs (moja ocena: 7)
Kiwi! (moja ocena: 6)
Presto (moja ocena: 6)
_________________________________________________________
Lot
Gatunek: dramat
Obsada: D. Washington, D. Cheadle
Moja ocena: 7
Komentarz: Z dnia na dzień coraz bardziej się do niego przekonuje. Trzeba przyznać, że film bardzo przemyślany, dający wiele do myślenia.
Ocena Filmweb: 7.5
_________________________________________________________
Cyrk motyli
Gatunek: dramat, krótkometrażowy
Obsada: E. Verastegui, N. Vujicic
Moja ocena: 8
Komentarz: Moim zdaniem każdy powinien zobaczyć ten film. To doskonały przykład, jak w niespełna 20 minut można oczarować widza.
Ocena Filmweb: 8.3
_________________________________________________________
Tożsamość
Gatunek: thriller, akcja
Obsada: L. Neeson, D. Kruger
Moja ocena: 7
Komentarz: Choć sam film jest dobry, do mnie osobiście nie trafił. Zawiało tutaj trochę tym, czego bardzo nie lubię – „styl Schwarzeneggera”, czyli wyjątkowy talent unikania wszystkich kul i ciosów.
Ocena Filmweb: 7.2
_________________________________________________________
Pamiętnik
Gatunek: melodramat
Obsada: R. McAdams, R. Gosling
Moja ocena: 8
Komentarz: Dostałem to, czego oczekiwałem od tego filmu. Polecam wszystkim, którzy szukają filmów właśnie w tym gatunku.
Ocena Filmweb: 8.2
Zobacz także: Obejrzane w styczniu
Autor: Marek Plutowski