Jakiś czas temu udało mi się podsumować obejrzane filmy w 2012 roku. Jak już wspominałem było ich ponad 160. Z uwagi, że nowy rok zacząłem z wielkim impetem i już w styczniu udało mi się obejrzeć 23 filmy, postanowiłem, że dobrze będzie, jak będę również podsumowywał każdy miesiąc. W ten sposób będę mógł dokładniej opisać swoje wrażenia po seansach, jednocześnie nie uwikłując się w pisanie recenzji na temat każdego z nich.
Bardzo się cieszę, że już w pierwszym miesiącu udało mi się obejrzeć dwa filmy, zasługujące na ocenę 9/10. Muszę przyznać, że ta ocena jest przyznawana przeze mnie bardzo rzadko i każda uhonorowana w ten sposób produkcja, przechodzi szczegółową analizę. Zapraszam do zapoznania się z całą listą filmów. Przy każdej pozycji moja ocena wraz z komentarzem. Na co dzień zapraszam na mój profil na Filmwebie, który sumiennie prowadzę. Szczegóły w zakładce Kontakt.
~ MP
_________________________________________________________
Orbitowanie bez cukru
Gatunek: komediodramat
Obsada: W. Ryder, B. Stiller
Moja ocena: 7
Komentarz: Spodziewałem się czegoś dużo lepszego.
Ocena Filmweb: 7.2
_________________________________________________________
Róża
Gatunek: dramat
Obsada: A. Kulesza, M. Dorociński
Moja ocena: 7
Komentarz: Bardzo dobre kino. Film potwierdza moją teorię, że na dramatach Polacy znają się akurat bardzo dobrze.
Ocena Filmweb: 8.0
_________________________________________________________
Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia
Gatunek: przygodowy, fantasy
Obsada: E. Wood, S. Astin
Moja ocena: 7
Komentarz: Tak, dopiero teraz obejrzałem w całości ;). Dobry, ale nie zostanę jego wielkim fanem.
Ocena Filmweb: 8.2
_________________________________________________________
Powrót do domu na Przeklętym Wzgórzu
Gatunek: horror
Obsada: E. Palladino, C. Vincent
Moja ocena: 2
Komentarz: Wielkie nieporozumienie. Mam wrażenie, że reżyserem był jakiś 10-letni chłopiec. Zdecydowanie odradzam.
Ocena Filmweb: 4.9
_________________________________________________________
Braveheart – Waleczne Serce
Gatunek: dramat historyczny
Obsada: M. Gibson, J. Robinson
Moja ocena: 8
Komentarz: Długo odkładałem ten film. I niepotrzebnie, bo to naprawdę kawał świetnego kina. I ta muzyka..
Ocena Filmweb: 8.2
_________________________________________________________
Gorączka
Gatunek: dramat sensacyjny
Obsada: R. De Niro, A. Pacino
Moja ocena: 8
Komentarz: Klasyk. De Niro i Pacino w jednym filmie? To po prostu trzeba zobaczyć.
Ocena Filmweb: 8.1
_________________________________________________________
Lincz
Gatunek: dramat, thriller
Obsada: L. Lichota, W. Komasa
Moja ocena: 8
Komentarz: Jeśli uważacie, że Polacy nie potrafią nakręcić dobrego filmu, ta produkcja jest po to, aby udowodnić wam, że tak nie jest. T dramat można śmiało porównać z najlepszymi.
Ocena Filmweb: 7.3
_________________________________________________________
Tożsamość
Gatunek: thriller
Obsada: J. Liotta, J. Cusack
Moja ocena: 7
Komentarz: Dobry, trzymający w napięciu thriller. Jak się to często zdarza, zepsute zakończenie.
Ocena Filmweb: 7.5
_________________________________________________________
127 godzin
Gatunek: biograficzny, dramat
Obsada: J. Franco, K. Mara
Moja ocena: 8
Komentarz: Lekki, przyjemny film. To znaczy nie mówię tutaj o cierpieniu jakie przeżywa główny bohater, ale o tym, że w ogóle mi się nie dłużył. Był po prostu ciekawy, pomimo niewielu zwrotów akcji.
Ocena Filmweb: 7.2
_________________________________________________________
Między słowami
Gatunek: komedia, melodramat
Obsada: B. Murray, S. Johansson
Moja ocena: 8
Komentarz: Melodramaty z Scarlett Johansson należą do moich ulubionych. Jej osobisty urok sprawia, że każda zagrana przez nią rola staje się jakby trochę magiczna.
Ocena Filmweb: 7.6
_________________________________________________________
Ława przysięgłych
Gatunek: dramat sądowy
Obsada: J. Cusack, D. Hoffman
Moja ocena: 7
Komentarz: Ciekawy, wymagający skupienia thriller.
Ocena Filmweb: 7.4
_________________________________________________________
U Pana Boga w ogródku
Gatunek: komedia kryminalna
Obsada: K. Dzierma, A. Beja-Zaborski
Moja ocena: 7
Komentarz: Nie wiem, która część jest lepsza. Wiem jedno, obydwie „wymiatają”.
Ocena Filmweb: 6.9
_________________________________________________________
Piękny umysł
Gatunek: dramat biograficzny
Obsada: R. Crowe, E. Harris
Moja ocena: 8
Komentarz: Jedna z pozycji, której nie można pominąć. Kolejny duży plus do naziwska Russel Crowe.
Ocena Filmweb: 8.3
_________________________________________________________
Sami swoi
Gatunek: komedia obyczajowa
Obsada: W. Kowalski, W. Hańcza
Moja ocena: 7
Komentarz: „Seksmisja” i „Sami swoi” to filmy, które musisz obejrzeć. Inaczej nie jesteś Polakiem :P. Ja wyszedłem z takiego założenia i nie żałuję. Ta komedia urzekła mnie tym, co bardzo kocham – gagi, które powtarzają się w różnych momentach seansu, dając im coraz to nowy sens. Polecam.
Ocena Filmweb: 7.9
_________________________________________________________
Marzyciel
Gatunek: dramat
Obsada: J. Depp, K. Winslet
Moja ocena: 6
Komentarz: Tak zachwalany film, że trzeba było obejrzeć. Pomimo nieprzeciętnej obsady, pozostawił po sobie negatywne wrażenie.
Ocena Filmweb: 7.6
_________________________________________________________
Zapach zielonej papai
Gatunek: dramat
Obsada: T. Khe, M. Lu
Moja ocena: 6
Komentarz: Obejrzany trochę z przymusu. Nie jest zły, ale zdecydowanie tylko na raz.
Ocena Filmweb: 7.3
_________________________________________________________
Nie ma mocnych
Gatunek: komedia obyczajowa
Obsada: W. Kowalski, W. Hańcza
Moja ocena: 7
Komentarz: Kontynuacja losów Pawlaków i Kargulów. Nieco gorsza część, ale cały czas trzyma poziom.
Ocena Filmweb: 7.8
_________________________________________________________
Gra
Gatunek: thriller
Obsada: M. Douglas, S. Penn
Moja ocena: 8
Komentarz: Przed seansem przewidywałem, że może osiąść na bardzo wysokim miejscu w moim rankingu. Byłoby tak, gdyby nie przekombinowana końcówka.
Ocena Filmweb: 7.9
_________________________________________________________
Bogowie ulicy
Gatunek: thiller, kryminał
Obsada: J. Gyllenhaal, M. Pena
Moja ocena: 9
Komentarz: Największe zaskoczenie stycznia. Fenomenalny film. Nie boję się postawić go obok takich produkcji jak „Gran Torino” czy „Dla niej wszystko” (oba również otrzymały ocenę 9). Od przeszło dwóch lat nie zdarzyło mi się, abym od razu po seansie chciał włączyć go jeszcze raz. Zdecydowanie polecam.
Ocena Filmweb: 7.9
_________________________________________________________
Wszystko gra
Gatunek: romans, kryminał
Obsada: S. Johansson, J. R. Meyers
Moja ocena: 7
Komentarz: Podobnie jak w „Grze” cały film świetny, ale końcówka mocno zepsuta. Niemniej seans godny obejrzenia.
Ocena Filmweb: 7.4
_________________________________________________________
Ostatni król Szkocji
Gatunek: dramat wojenny
Obsada: F. Whitaker, J. McAvoy
Moja ocena: 8
Komentarz: Jeden z tych klimatycznych filmów, gdzie można się trochę dowiedzieć o kulturze innych krajów. Znakomite zdjęcia i świetnie odegrane role. Polecam.
Ocena Filmweb: 7.6
_________________________________________________________
Django
Gatunek: western, komedia
Obsada: J. Foxx, L. DiCaprio
Moja ocena: 9
Komentarz: Podobnie jak przy filmie „Bogowie ulicy”, bardzo duże zaskoczenie. Ta produkcja to doskonałe połączenie westernu z komedią. Dawno się tak nie uśmiałem. Gorąco polecam.
Ocena Filmweb: 8.5
_________________________________________________________
Niezniszczalni 2
Gatunek: sensacyjny
Obsada: S. Stallone, A. Schwarzenegger
Moja ocena: 5
Komentarz: Jak się miesiąc zaczęło słabym filmem, to wypada podobnym zakończyć. Udało się :P. Pomimo druzgocącej różnicy w ocenie pierwszej i drugiej części na Filmwebie, seria nie zyskała w moich oczach ani trochę. Bez urazy – jest to film dla 12-latków, którzy tak samo podniecają się Sylwestrem Stallone i Arnoldem Schwarzeneggerem, co Batmanem i Supermanem.
Ocena Filmweb: 7.1
Autor: Marek Plutowski